Be My Friend :)

07 January 2013

#2: Jalan-jalan Pulau Pangkor 2

Salam.. :)

Jom sambung cerita Pulau Pangkor.. :)

Sabtu ~ Pepagi lagi budak2 ni dah sibuk nak mandi laut. Rajin pulak tu bangun awal pagi... lepas paksa diorang makan roti dulu barulah bawak diorang pergi pantai..kalau x paksa memang x ingat nak makan dah budak2 nih.. :P

Sepupu ~ anak Dee yang kecik tu..yang besar tu anak aku :) memula diorang main pasir dulu..warming up kot...hehe..

Masa ni baru pukul 9.30 pagi kot..tapi dah sibuk..ada yang sewa bot pergi round island..

Pastu Paksu (adik aku yg bongsu) pulak join geng anak sedara main pasir...Pakteh kat belakang sekali tu nak join gak tu rasanya tapi malu...haha... :P

Si seksi ni anak Dee...dia sambung main pasir bila yang lain mandi laut..

Seronok sampai kecut2 mandi laut..

Bila budak2 semua dah terjun laut...paklong (Mr. Hubby) pulak yang sambung main pasir...haha...lepas aku gelakkan dia, dia tarik aku pergi jalan2 tepi pantai pulak sebelum balik bilik...dah tengahari..nak masak pulak la..

Ini mercu Teluk Nipah kot.. :P

Balik bilik semua gotong royong masak. Alah..bakar ikan, udang & sotong jer pun..hehe..nasi mak aku dah masak dalam bilik (pstt...kami bawak periuk nasi sekali! hehe)..

Aku bertugas bahagian seasoning :P

Semua ni Dee's hubby beli kat pekan Pulau Pangkor..murah jer katanya..

Api dah ready..jom bakar!

Ni petugas bahagian bakar..hehe..

Emm...sedapnya..... :)

Selesai makan tengahari kat bilik mak, semua pun balik rehat ke balik memasing dulu sebelum keluar semula lebih kurang 3 petang untuk naik bot pula ke Coral Island.

Dah sampai Coral Island... :)

Cari port dulu & pasang khemah...adik2 la pasangkan..aku tukang jaga barang2 dlm khemah jer bila yang lain pegi mandi laut since aku x mandi laut...Mr.Hubby pulak tukang ambil gambar..dia pun xmo mandi laut.. :P

Ada mcm dalam Baywatch tak? hehe..

My sis tengah cuba pakai benda alah nih..dia nak try snorkeling...ada la x sampai 10 minit pun dia snorkeling...pastu tertelan air laut bila air masuk corong pernafasan tu...haha...

Penat snorkeling, semua pakat main pasir pulak..

Hasilnya.. :P

Pastu nampak orang candat sotong...terus abah & adik aku pun sewa pancing untuk candat sotong gak...alhamdulillah...akhirnya dapat gak 5 ekor sotong...kami buat bakar untuk makan malam.. :)

Aku sibuk nak pergi tengok abah aku candat sotong so gigih la panjat batu2 segala tu sebelum sampai dekat abah aku...hehe..seksa kemain tau panjat batu2 tu..licin & membahayakan (tau pulak bahaya :P)...Mr.Hubby dari jauh dah urut dada...risau aku jatuh...sorry..aku x sangka pulak aku dah risaukan dia... :P

Tak sedar senja telahpun melabuhkan tirainya. Bot pun dah sampai...jom balik seberang sana...:)

Malamnya kami buat bbq lagi..bakar sotong yang berjaya dipancing & makanan lain yang dibawa dari rumah. Dan esoknya bersarapan di kedai makan tepi pantai pula...

Selesai bersarapan, kami ronda2 dulu kat tepi pantai sebelum balik balik untuk berkemas...dah nak balik...

3 generasi.. > my daughter, me & my mom.. :)

Dah ready untuk check out...

Sampai di Jeti Pangkor, bot pun sudah sedia ada..so x payah nak tunggu2 lagi...jom balik! Dapat duduk di bahagian depan sekali pulak tu.. :)

Nak balik pun ceria.. :)

Ala...comelnya Yaya!!... :)

Sebelum balik, kami singgah sebentar di Telok Batik. Si Dee la...dia nak tengok Pesta Bilis la kononnya...tapi memandangkan dah petang, ekor ikan bilis pun dah x nampak! haha...tapi Telok Batik punyalah crowded..nak masuk jem..nak keluar pun jem..huh! so tak tunggu lama, kami pun bergerak balik ke kampung dan selamat sampai pada jam 8.00 malam...maka dengan itu tamatlah percutian keluarga 3 hari 2 malam kami di Pulau Pangkor sebagai penutup tirai tahun 2012 ini...:)