Be My Friend :)

02 June 2011

Holiday - Hatyai, Thailand 3

Lepas jer pegi Ice Dome...next stop sebelum meneruskan perjalanan ke bandar Hatyai untuk check in hotel is Pasar Terapung di Songkla..yey! tempat yang paling ditunggu2 sebab semua pun dah bayangkan keunikan pasar tu dan dah lapar jugak rasanya..haha...jom tengok gambar2 menarik di pasar terapung nih. ini entry yang paling banyak gambar tau..

ini suasana di pasar terapung. ada banyak jenis makanan yang dijual di sini. harga makanan adalah di antara 150 - 250 baht..so lebih kurang antara RM1.50 - RM2.50 la harganya. memula sampai sini, aku ambil gambar jer dari hujung sini, ke hujung sana. terkagum di situ...hehe... pastu plus dengan blur tak tau nak beli makanan apa lagi so aku pusing-pusing jer kat situ pergi balik...haha..ends up..last2 aku beli nasi ayam dan air kelapa...itu jer yang makanan yang aku kenal dan confident nak makan..hahaha..oh yer..peniaga2 dalam sampan ni boleh dikatakan kebanyakannya orang islam, perempuan dan memakai tudung.. :)

i don't have any idea apa nama makanan dalam gambar nih.. :P
ini telur burung puyuh goreng

pasu2 kecik ni untuk isi air yang dijual tau..boleh pilih nak boh dalam buluh atau dalam pasu kecik tu..pastu boleh bawak balik la air yang dibeli tu sekali ngan pasu tu :)

aneka fishcakes & fishballs


diorang jual macam ni kat tebing sungai. harga makanan yang dijual dipaparkan di papan tanda di bahagian belakang

ini jelly.. ataupun agar2 yang dibuat bentuk macam buah-buahan dan sayur-sayuran.. cantik, comel dan berwarna warni..rasanya aku tak taulah..hehe..

close up jelly yang dijual di gerai2 bahagian atas pasar terapung

ini pula aneka sushi...sangat comel :)

aneka kuih muih

kasut-kasut comel

suasana di gerai2 bahagian atas pasar terapung


ok..kita sambung lagi nanti yer :)

2 comments:

Naja said...

jelesinnnya aku! bestkan dpt p tgk negara orang.. bila lg mau jengah sana rini ?

marstories said...

hehe..sesuatu yang pasti, kalau pegi tempat orang ni, duit kena banyak..hehe..kalau sikit tu, orang kata 'bolehlah' (cam aku :P)..kalau banyak tuh baru boleh kata 'WOW bestnya!' haha..