Be My Friend :)

16 June 2014

#70: My Spring in Busan - Part 2

Salam.. :)

4 April 2014

Hari kedua di Busan, kami ke Jinhae. Nak tengok pesta bunga. Kalau ikutkan musim bunga ni, kat serata bandar Busan dah boleh tengok bunga. Tapi yang paling popular mestilah pesta bunga kat Jinhae. Nak pergi Jinhae, kami naik subway dari Busan Station ke Seomyeon Station dan kemudian bertukar ke subway lain ke Sasang Station pula sebelum keluar di Sasang Station dan mengambil bas untuk ke Jinhae di Busan Seobu Intercity Bus Terminal. Tambang bas ke Jinhae ialah 5200won seorang untuk sehala dan setelah mendapatkan tiket, kami beratur di Gate #17 untuk menaiki bas ke sana. Barisan untuk menaiki bas dah pun panjang walaupun masih awal pagi. Perjalanan menaiki bas ekspress ke Jinhae memakan masa lebih kurang 1 jam 15 minit. Kami berdua tidur di sepanjang perjalanan...hehe..

Sampai di stesen bas Jinhae, permandangan ini menyambut kami:





dan akhirnya kami sampai di kawasan di mana berlangsungnya The 52nd Jinhae Gunhangje;









Kami hanya melalui kawasan ini dan terus skip ke sesi bergambar dengan pokok cherry blossom...hehe..






Close up;




Berjalan lagi di sekitar kawasan Jinhae dan rupanya acara perasmian sedang berlangsung..





Pun kami skip dan terus dengan sesi bergambar.. :P




 Snack anyone? hehe..


Penat berjalan dan mengambil gambar di sekitar Jinhae ni rupanya! rasa nak tercabut kaki. Dahlah sejuknya hingga ke tulang hitam. Nampak relax jer kan aku dengan jaket jeans?..padahal...tangan dah nak beku tu..hehe..


 

3 jam berpusing di Jinhae & dah penat berjalan dan mengambil gambar, kami decided untuk balik...maka sekali lagi menapak la kami ke stesen bas Jinhae dari kawasan karnival yang dah macam melakukan satu penderaan pada kaki sendiri...hehe...tiket balik sama juga 5200won untuk seorang dan bas balik ke bandar Busan banyak dan tidak perlu beratur...banyak tempat kosong dalam bas...kami tidur juga di sepanjang perjalanan balik...hehe..

Sampai di Busan Seobu Intercity Bus Terminal, kami berjalan ke Sasang Station dan seterusnya menaiki subway line 2 ke Seomyeon Station dan mencuci mata di Busan Lotte Duty Free Shop dulu di Seomyeon Station sebelum menaiki subway line 1 ke Busan Station untuk balik ke motel. Maka tamatlah aktiviti di hari kedua kami di Busan...bersambung... :)

Aku: Jumpa ramai orang Malaysia di Jinhae... :)

No comments: