Be My Friend :)

18 December 2014

#84: Trip to Medan, Indonesia (Part 2)

Salam... :)

Lamanya nak sambung balik part 2 kan? ke xyah sambung? hahaha...aku kemalasan plus kesibukan dengan kenduri kawin adik lelaki aku. Yang nak kawin tu adik, tapi kakak2 dia yang haru biru 2 minggu sebab dia. But takmolah elaborate kenapa kan. Anyway......kenduri sebelah pihak perempuan di Setiawan dah pun selamat berlangsung pada 12 Disember (nikah) & 13 Disember (kenduri) yang lalu. Kenduri sebelah pihak lelaki mungkin akan dibuat pada tahun hadapan (kalau ada bajet) :P

Lepas habis kenduri di rumah pihak perempuan, sempatlah kami si rombongan pihak lelaki ni pusing2 Lumut sambil beli ikan bilis dan kemudiannya lepak mandi laut kat Teluk Batik. Dah dekat dah kan...

7 pasang pengantin baru tengah tunggu turn untuk dinikahkan dengan pasangan masing2

 Rombongan pihak pengantin lelaki...kak long (tuan blog) telah dipaksa oleh emaknya untuk membawa tepak sirih :P

 Pengantin lelaki (no. 5) diapit oleh kakaknya yang no. 3 (kiri) & kakak no. 4 (kanan)

Pengantin perempuan pulak diapit oleh dua orang kakak iparnya
  
Gambar lain ada dalam kamera tapi aku malas nak transfer lagi dalam pc. Tengok la bila rajin nanti..hahah...

Oklah...jom sambung citer Trip to Medan (part 2):

Hari kedua di Medan, kami keluar ke Pajak Ikan dengan menaiki Betor (beca motor) dari hotel setelah semuanya selesai menikmati sarapan pagi. Adik2 aku semua makan breakfast yang disediakan oleh pihak hotel manakala aku, Nasrin dan mak aku, bersarapan ala kadar dalam bilik jer dengan bekalan yang dibawa (ada roti, maggi & biskut). Naik betor dari hotel Rp20,000 sahaja tapi mak aku x perasan dia bagi duit Rp50,000 kat pemandu betor tu dan bakinya tidak dikembalikan. Kira burn la lagi Rp30,000 tu...huhu..

Gambar kat Pajak Ikan aku x ambil. Malas nak keluarkan hp atau kamera dari dalam beg sebab sibuk pegang anak Dee & anak sendiri (Nasrin). Dah tu, kalut nak mengelak penjual barang2 cenderahati yang sibuk mengikut lagi. Kat Pajak Ikan ni, yang dicari ialah kain pasang sulam. Ada a few pasang jugalah aku beli untuk diri sendiri dan kawan2 yang mengirim. Tapi harga kain pasang sulam kat sini lebih mahal dari yang dijual di Bandung. 

Selepas habis berjalan dari lorong ke lorong dalam Pajak Ikan ni, kami pun bergerak pula ke Sun Plaza dengan menaiki betor juga. Tambang satu betor Rp25,000. Kami makan tengahari di Sun Plaza ni iaitu di Restoran Texas Chicken. Bawak budak2, kalau ada nasi lauk ayam goreng memang laku la kan? Lepas makan, ronda2 kejap dalam Sun Plaza..cuci2 mata.

 Nureel (No.6), Dee (No. 2), Yaya (anak Dee), Nasrin & Min (anak Dee)

 Sepupu...berebut 2 beradik ni jalan nak pegang tangan Kak Long Nasrinnya :)

 Kena paksa ambil gambar tepi pokok krismas oren :P

My Mom with anak perempuan bongsunya :P

Lepas ronda2 kat Sun Plaza, kami bergerak pula ke Medan Mall. Naik betor juga...Rp25,000. 


Medan Mall ni ada 4 tingkat. Sibuk tapi bersih dan xde orang mengikut kita soh beli macam2. Masa aku pergi ni, Supermarket Matahari dalam mall tu tengah buat sales hujung tahun. Beli 2 gratis 1..means, beli 2 percuma 1 so kami ambil kesempatan beli baju, kasut, seluar & handbag dalam Medan Mall ni.

Sebelum balik, kami bungkus set nasi & ayam kfc untuk dinner

Dari medan mall, kami balik ke hotel dengan menaiki Angkutan Kota (van). Muat semua 9 orang kami dalam satu van tu. Tambangnya Rp80,000 satu van. Maka settle cerita di hari kedua....sambung...  

Aku: Betor tu tempat duduknya punyalah kecil. Duduk 2 orang pun rasa sendat gila!

No comments: