Be My Friend :)

13 February 2014

#56: Trip to Bandung - Intro

Salam... :)


Asalnya aku nak update pasal trip to Bandung ni minggu lepas lagi setelah balik dari Bandung tapi balik jer aku diserang demam sekali dengan pakej batuk & selesema la pulak...makanya, delay sikitlah entry terkini blog picisan aku ni..hehe..

Masa tunggu KLIA Transit untuk ke LCCT

Trip ni bolehlah dianggap sebagai trip pembuka tirai tahun 2014 ni. Planning untuk trip ni sebenarnya telah dibuat since pertengahan tahun lepas lagi. So bermakna urusan tiket flight, hotel & supir dah settle dari tahun lepas lagilah. Asalnya, aku nak bawak mak aku sorang jer pergi Bandung ni. Saja la nak ada quality time dengan mak aku. Tapi tetiba Dee (adik aku) tau...mak aku tercerita kat dia...makanya mestilah dia gedik jugak nak ikut....hehe.. Maka jadilah kami bertiga..dan last minit sorang lagi adik aku, E pulak ikut sekali sebab aku fikir elok jugak ada sorang lelaki dalam group kami...hehe..maka jadi 4 orang... lepas tu ada lagi permohonan dari adik2 lain yang ingin mengikut...tapi aku x bagi...haha..jahat tak?...ramai2 pergi macam nak buat hari keluarga pulak kaedahnya...haha...maybe next time la yer...:P

Flight ke Bandung, kami naik dari KL. Aku fly dari Penang ke KL sehari sebelum bertolak ke Bandung (28 Januari), manakala mak aku naik bas dari kampung (Sg. Siput) dan E pulak naik bas dari Ipoh. Semua berkumpul kat rumah Dee di Selayang. Esoknya, pukul 11.00 pagi kami berempat dihantar oleh suami Dee ke KL Sentral. Naik KLIA Transit ke LCCT, dan pukul 1.00 ptg selamat sampai di LCCT. Flight kami pukul 3.00 ptg sebenarnya tapi delay ke 4.30 ptg...huhu..

Mak aku first time naik flight, so aku & Dee duduk kiri & kanan dia..pegang tangan dia masa flight berlepas & mendarat...hehe..

E pun first time naik flight...aku tau dia cuak..tapi xmo mengaku..haha..

Dah sampai di Lapangan Terbang Bandara Husein Sastranegara Bandung selepas 2 jam di udara...muka2 lega :P

Aku dah 2nd time ke Bandung tapi first time juga sampai di lapangan terbang Bandung ni sebab kali pertama datang dulu, aku ikut trip ofis aku ke Jakarta-Puncak-Bandung..so turun di Jakarta dan naik bas ke Bandung..

Bukti dah sampai di Bandung :P

Lapangan terbang di Bandung ni kecil jer, turun jer flight boleh selamba ambil gambar lagi. Xde sapa nak marah...hehe..elok masuk bangunannya, terus check passport, masuk beg dalam mesin scanner, terus jumpa pintu keluar..hehe..

Sampai jer kat pintu keluar, aku dah nampak supir dari Hayukka Bandoeng dah tunggu. Siap pegang kertas atas nama aku lagi...hehe..lega juga sebenarnya sebab aku deal untuk ambil khidmat supir di Bandung ni semata-mata melalui facebook Hayukka Bandoeng jer. Dengan x bayar apa-apa deposit...so xde apa2 bukti confirmation. Kira bila aku dah setuju dengan quotation yang diberi melalui facebook, maka jadi la...gitu..hehe..terima kasih yer Amel dari Hayukka Bandoeng...dan supir kami namanya Topan...hehe..gambo xde..aku terlupa nak amik.. :P


Dari airport, kami ke hotel kami dulu. Hotel Unik namanya di Jalan H.Akbar. Hotel biasa2 jer...gambo hotel pun x amik...hehe...settle check in, kami keluar semula untuk makan malam. Disebabkan flight delay, kami sampai di Bandung pukul 6.30 petang. Dah nak gelap. Badan pun dah letih sebab menunggu lama di LCCT. Makanya, kami cuma makan malam di restoran berhampiran dengan hotel kami dan kemudiannya balik berehat di bilik. Esoklah baru start ronda Bandung...



Malam pertama, makan di restoran makanan Sunda..makan set nasi dengan ikan Gurame bakar, ayam penyet, udang & cumi (sotong) bakar... :)

Aku: Menaip sambil batuk...kuhkuhkuh..

8 comments:

farikh said...

salam kak, im goin' to bandung next week, hope blog akak dapat membantu hehe

zila@akulovetravel said...

wahh..femes giler Hayuka tu kan?? hehe..sy ritupun guna Hayuka..

marstories said...

Farikh: haha..xtau la boleh membantu ke x sebab ini trip yang paling relax..maknanya, x banyak tempat pun yang dituju...hehe..

Zila: Oh ye ke? senang berurusan dengan Hayukka kan? thru fb messenger jer..hehe..dan antara yang termurah.. :)

diana_dee said...

Nak g bandung lgi...:-)a

Unknown said...

If U need my service, U can call me or whast app topan hayukka bandung +6282126194747
Or e-mail
badai_ismail@yahoo.com
taufanismail5@gmail.com
Thanks

Unknown said...

Teck City Tour Bandung agustus 12, 2015 at 11.15 am

salam sejahtera tuan/puan semoga senantiasa semua diberikan kesihatan dan dimurahkan rezekinya,amiin.
Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk Bandung/Jakarta city tour.
BAgi sesiapa tuan/puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/Jakarta boleh
Call : +6282214441280
WhatsApp : +6282214441280
Email : teck.bandung@yahoo.com
Fb : teckbandung
dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik/layanan 5 bintang ***** insyaAlloh
Mohon maaf tuan/puan apbila ada ayat yang kurang berkenan dalam promotion yang kami tawarkan...


Nb : yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tapi kami jamin yang terbaik tetap teck bandung(insyaAlloh)
jom jom bercuti di Bandung murah jer. TERIMAKASIH

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

Rate Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 540.000 or RM 157

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 640.000 or RM 182

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 840.000 or RM 242

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap MARIKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Regard

(Mas wahyu) marika bandoeng

Unknown said...

Greetings Sir / Madam I hope all is always given his health and given sustenance (ameen). Here we will offer all the cars for (Bandung / Jakarta City Tour). For anyone Sir / Madam existing plans for vacation in Bandung / Jakarta and need a car to transport during the Bandung / Jakarta okay PM or WhatsApp only:
Call: +6282214441280
+6282216270779
WhatsApp: +6282214441280
+6282216270779
Email: Dhanibandung@yahoo.com
Our guaranteed for a very decent price and the best service / service 5 ***** Star (Insha Allah).
Sorry Sir / Madam, if there is an inscription that less pleasing in the Promotion we offer..

Nb: The more expensive ones also much cheaper there, but we assure you the best stay Dhani Bandung (Insha Allah) way street in Bandung is very cheap, Thank you very much..