Be My Friend :)

06 January 2014

#53: Trip to Tokyo - Yokohama (Part 1)

Salam... :)

Tokyo Day 6 - 29/11/2013

Hari ni merupakan hari terakhir we'll exploring Tokyo sebelum bertolak balik ke Malaysia esok so nak pergi jauh sikit. Kami nak ke Yokohama sebab nak pergi ke Hakkeijima Sea Paradise. Yeay! Tapi oleh kerana Yokohama tu jauh, so terpaksalah kami bertukar-tukar keretapi beberapa kali sebelum sampai ke destinasi yang dituju. 

The journey: Dari Iriya Station, kami menaiki subway Hibiya Line ke Ueno Station dan kemudian dari situ, naik pula keretapi JR Keihin-Tohoku Line ke Yokohama Station. Dari Yokohama Station naik pula keretapi JR Nageshi Line to Shin-Sugita Station dan akhir sekali naik JR Kanazawa Seaside Line to Hakkeijima Station pula. 4 buah keretapi dan kami akhirnya sampai ke Hakkeijima!

Yokohama Station

 Shin-Sugita Station



 Pemandangan yang diambil dari dalam keretapi menuju ke Hakkeijima

Suhu yang amat sejuk menyambut kedatangan kami sebaik sahaja keluar dari Hakkeijima Station. Nampak jer macam panas kan? tapi sangat-sangat sejuk sebenarnya. Dengan angin kuat yang bertiup. Fuhh...rasa nak beku. Tapi bukan itu ayat pertama yang keluar dari mulut kami...sebaliknya, masing-masing kata "Cantiknya!".. dan sebab cantik sangat pemandangan di sebelah kanan sebaik keluar dari Hakkeijima Station, kami ambil masa sedikit untuk jalan-jalan dan mengambil gambar walhal, nak ke Hakkeijima Sea Paradise, kami sebenar kena berjalan ke kiri...hehe..


 Peace! kata Nasrin :)

 K.Ina di celah batu... :P

 Comel tak kami? hehe.. :P

 Cantiknya....kan?

 K.Ina & batu...x dapat dipisahkan...hehe... :P

 Nasrin pulak bergambar dekat batu.. :)

 K.Ina lagi.. :P

 Us 2 beranak.. :)

 Kena melintasi jambatan ini sebelum tiba di Hakkeijima Sea Paradise

 Ambil gambar dulu di atas jambatan...masa ni terasa macam kamera nak melayang sebab angin terlalu kuat...fuhh..mujur la tak...hehe...

Ambil gambar ni dari atas jambatan tadi...:)


Tiket masuk kami

Tiket masuk ke Hakkeijima Sea Paradise ni adalah sebanyak 2,900yen untuk dewasa dan 850yen untuk kanak-kanak...tiket ini membolehkan kami masuk ke Aqua Museum, Dolphin Fantasy, Fureal Lagoon & Umi Farm. Kalau nak full day ticket & unlimited rides kena beli tiket yang berharga 4,900yen...tapi memang tak la nak beli tiket memahal macam tuh sebab kami pun bukan boleh lelama kat sini memandangkan jalan pulang juga bukan mudah...jauh..kena bajet-bajet masa..kang gelap sangat sampai hotel..beg nak balik esok pun belum kemas sepenuhnya lagi..hehe...

...bersambung...

Aku: Gambar banyak sangat...so kenalah buat 2 bahagian...hehe...tungguuuuu....

No comments: