Be My Friend :)

20 November 2012

#56: My 2nd Trip to Seoul ~ Part 2

Salam.. :)

07/11/2012 ~ Aku & K. Ina bertolak dari Lapangan Terbang Bayan Lepas pada jam 8.00 malam. Sepatutnya terbang pada pukul 7.40 mlm tapi biasalah kan...7.40 tu baru nak masuk pesawat.. :P..jadi pukul 9.00 malam barulah kami sampai di KLIA. 

 Check in di airport sebab tak boleh nak check in online :P

Merasalah naik pesawat baru yang lengkap dengan tv screen at the back seat walaupun yang ditonton cuma demonstrasi langkah keselamatan dalam pesawat :P

 Wajah ceria K.Ina dalam flight :P senyum lebar sampai ke telinga..haha...

Kalau dalam flight K.Ina dok senyum, sampai KLIA dah nak menangis pulak dia sebab backpack yang ditunggu x keluar dari carousel. Tunggu punya tunggu dari penuh beg atas carousel tu sampai habis beg orang dah ambil, dia punya backpack x keluar2. Backpack aku dah keluar awal2 lagi tapi basah sebab hujan lebat di KLIA. Cuma harap x basahlah baju2 dalam backpack aku tu. K.Ina dah cemas, muka dia dah pucat. Tapi bukan dia jer yang cemas, aku pun cemas jugak. Mujur flight ke Seoul jam 1 pagi. Jadi ada la masa nak cari beg dia. 


Petugas MAS yang ada di situ suruh K.Ina buat report kat kaunter MAS yang berdekatan situ. Ada la dalam 5-6 orang yang mengalami nasib yang serupa dengan K.Ina rupanya. Petugas tu kata, nanti kalau diorang jumpa beg tu, diorang akan poskan. Melompatlah kami. Next flight kami in a few hour jer lagi. Kalau xde beg tu, for sure K.Ina xde baju nak pakai masa kat Seoul. Nak pinjam baju aku memang x boleh sebab K.Ina tu kecil molek jer orangnya. 

Sementara K.Ina buat report kat kaunter MAS, aku masih menunggu di tepi carousel tu tadi. Ada flight dari Alor Setar kot baru sampai dan beg diorang pun keluar dari carousel yang sama. Aku pun turut sibuk menunggu sama...kot2 la backpack K.Ina bercampur dengan beg diorang. Petugas MAS pun ada jugak tunggu di situ. Dia pun hairan kenapa banyak pulak bag dari Penang yang hilang. Memang betul. Bila dia check satu2 tag pada bag yang keluar dari carousel tu, dia jumpa a few bag yang dari Penang termasuklah backpack K.Ina. Aku dah nampak dari awal jadi cepat2 aku ambil backpack K.Ina. Sempat cakap, "ini bag saya" kat petugas tu :) dan berlari mendapatkan K.Ina kat kaunter. 

K.Ina nampak jer aku yang sedang galas backpack dia, terus berubah muka dia. Lega agaknya. Sejuk tangan dia masa ambil backpack dia dari bahu aku...hehe..sapa2 pun mesti panik macam dia kan?..tapi Alhamdulillah..jumpa juga bag dia walaupun hampir sejam kami di situ...haha...cepat2 keluar dari situ untuk ke LCCT pula. Jam dah hampir 10.00 malam. 
   
Flight ke Seoul awal2 lagi aku dah buat web check in. Jadi xdelah risau sangat kalau sampai lambat di LCCT..cuma untuk drop bag, perlu sejam lebih awal dari waktu penerbangan. Mujur dari KLIA ke LCCT, kawan aku dah volunteer untuk tolong hantarkan. Dia dah menunggu di luar arrival gate dengan BMWnya.. terima kasih..merasa aku naik BMW buat pertama kalinya..hehe..(kesian) :P
  
Sampai di LCCT, my sis Dee dah menunggu...jadi kami terus check in di kaunter dan drop luggage. Lega. Baru perut terasa lapar. Makan dulu di McD sebelum masuk ke departure hall. Departure hall malam tu sibuk. Ramai betul orang. Sambil menunggu waktu untuk menaiki pesawat yang dijadualkan berlepas pada jam 1.00 pagi, kami bergambar dulu..:P

 K.Ina yang kembali ceria..hehe..

 My sis Dee..a year younger than me..(sama x muka kami?).. :P

Flight kami berlepas tepat jam 1.00 pagi dari LCCT dan selamat tiba di Incheon International Airport pada jam 8.30 pagi (waktu Korea)... Annyong Haseyo! :)

No comments: