Be My Friend :)

17 December 2012

#71: My 2nd Trip to Seoul ~ Part 17

Salam.. :)

14/11/2012 ~ Day 7 (Wednesday)

Hari terakhir di Seoul...hari ni kami bangun awal dan bersiap2 walaupun semalamnya kami tidur lambat kerana mengemas beg. Flight kami pukul 5.40 petang nanti tapi oleh kerana kami perlu check out pada pukul 12.00 tengahari, jadi dari awal lagi kami sudah selesai berkemas dan bersiap2..biar awal dari lambat kan?...hehe.. :)

Pukul 10.30 pagi , aku turun ke pejabat hostel di tingkat bawah untuk memaklumkan kepada staff hostel yang kami akan check out hari ni pada bila2 masa dan nak bertanya di mana kami boleh dapatkan teksi dari hostel ke airport memandangkan beg kami dah bertambah, jadi mungkin akan menyukarkan kami untuk berjalan ke stesyen subway (especially si Dee tu)... :P tapi si Johnny, staff hostel tu beritau yang lebih mudah ke airport naik Arex (Airport Ekspress) sahaja dari naik teksi sebab lebih selesa, murah & cepat. Pasal beg jangan risau katanya, dia akan tolong hantar beg tu ke stesyen subway. Mula tu ingatkan salah dengar..beberapa kali aku tanya dia..."do you really want to carry our bags to subway station? by walking?"..hehe...beberapa kalilah jugak si Johnny tu iyekan.. :) dia suruh bagitau jer kat dia bila kami dah ready untuk bertolak. Baik si Johnny ni.. :)

Pukul 11.30 pagi, kami pun check out dan bergerak keluar. Johnny tolong bawak 3 bag kami dan sama2 jalan ke stesyen subway. Sambil jalan, sambil sembang2 dengan dia..relax jer dia..hehe..

 
 Ambil gambar dulu dengan Johnny sebagai kenang-kenangan :)

 Kami bertiga..Johnny tolong ambil gambar :)

 Selepas penuh seksa, akhirnya kami naik Arex dengan selamatnya...Dee paling letih sebab dia bawak banyak beg..hehe..(psst..beg mickey mouse tu Dee beli kat Namdaemun Market semalam)..hehe..

 Perjalanan menaiki Arex dari Hongik University Station ke Incheon International Airport memakan masa 45 minit. Kami selamat tiba di airport pada jam 1.00 petang..

 Beg berat giler...mujur travelator kat airport ni panjang...xyah jalan..fuhh!..

 Kami selamat sampai di Departures Hall di tingkat 3..



Cadangnya nak drop bag terus sebab dah buat web check in sebelum ke Seoul tapi check in counter hanya akan dibuka pada pukul 2.30 petang. So kami lepak la dulu sambil tunggu kaunter dibuka. X sanggup nak ronda dalam airport bawak semua beg tu.. :P

Lepas kaunter dibuka dan selamat drop semua backpack, kami ronda2 dalam airport pula sebab masa masih panjang. Sempat tengok live orkestra lagi kat ground floor.










Kami ronda2 sambil mengambil gambar serta refund baki T-Money Card dan seterusnya duit refund tu kami habiskan dengan membeli barang di dalam airport. Duit Korea yang x habis dibelanjakan pula, kami tukarkan semula dengan duit Malaysia di bank di dalam airport dan kemudiannya terus ke balai berlepas.

 Gate berlepas...penerbangan kami D7505 pada jam 5.35 petang

 Tiket balik..

 Boarding time...jom!..

 Dee dah ready dengan neck pillow strawberry dia... :)

 Last view of Seoul....bye2 Seoul!...we'll be back someday.. :)

 Muka ceria orang nak balik tanahair...hehe.. :)


 On board sempat ambil gambar awan kejap....pastu terus lena tiga2 orang... :)

Kami selamat tiba di LCCT, Sepang pada jam 11.45 malam dan settle urusan imigresen & ambil backpack kami dalam masa 15 minit. Dee's hubby & anak2 dia dah menunggu di luar balai ketibaan. Sebelum tu sempatlah beli McDonald untuk bawa balik since kami bertiga memang kelaparan. Memang ada beli on-board meal tapi tau jerlah... airasia punya on-board meal dahlah sikit...x sedap pulak tu...huhu...sorry airasia..tu kenyataan.. :P Kami selamat sampai di rumah Dee di Selayang pada jam 1.15 pagi dan setelah selesai makan & sebagainya, akhirnya kami melelapkan mata pada jam 2.00 pagi...


15/11/2012 ~ Day 8 (Thursday)

Pukul 4.00 pagi, jam mengejutkan kami yang terlena. Terus bersiap2 dan kejutkan Dee...tepat jam 4.30 pagi, kami pun bertolak keluar dari rumah Dee ke KL Sentral. Aku & K.ina cadang nak naik KLIA Ekspress jer untuk ke KLIA. Mengantuk tu usah cakaplah...cer tengok mata aku tu.. dah sama kaler dengan lipstik kan? hehe...

 Beg2 aku & K.Ina.. :)

K.Ina yang separuh sedar..hehe..

KLIA Ekspress yang kami naiki bertolak pada jam 5.30 pagi dari KL Sentral dan selamat tiba di KLIA 45 minit kemudian. Sesampainya kami di KLIA, terus check in dan drop bag kami dan seterusnya ke departure hall..penerbangan balik kami ke Penang adalah pada jam 7.30 pagi dan selamat sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas pada jam 8.45 pagi. Mr. Hubby & my daughter dah pun menunggu di luar balai ketibaan..:) sementara K.Ina pula pulang ke rumahnya dengan menaiki teksi... aku selamat sampai di rumah pada jam 10.00 pagi dan seterusnya pengsan sampai ke petang...alhamdulillah...maka dengan ini, berakhirlah trip kami ke Seoul kali ini...sekian.. :) 

Nak pergi mana pulak lepas ni? emm...ada beberapa tempat dalam fikiran tapi masih dalam pertimbangan..cuma Seoul mungkin xde dalam list tahun depan..hehe..InsyaAllah...jika diizinkan Allah, mungkin kami akan ke tempat lain pula nanti... InsyaAllah...mudah-mudahan dipermudahkan.. :)

1 comment:

KAK KIAH said...

oh man..u shud read my blog. Kak Kiah nye flight balik sama cam uols. kalo takde insiden itu, mungkin kita jumpa kot kat Incheon ;)