Be My Friend :)

16 April 2015

#2/2015: Kemalasan

Assalamualaikum...

:)

Malas giler update blog.. (macam la ada orang heran ko malas nak update kan..) hehe..
Tahun ni aku rasa tahun yang slow dari segi aktiviti. So entry blog pun slow la..
Xde aktiviti maknanya xde cerita yang nak diceritakan...gitu..
Bukanlah xde aktiviti langsung sebenarnya...ada..cuma bukan aktiviti jalan2...
Setakat pergi kerja, balik kerja, balik kg, pergi makan2...ada la..
Oh pergi kursus pun ada... baru jer ke Langkawi untuk 3 hari beberapa minggu yang lalu...
Tapi sebab kursus, malas la nak cerita...hehe..

Oh...tapi ada satu benda nak citer...pasal anak angkat aku..
Akhirnya...setelah 12 tahun anak aku keseorangan..
Aku ambil anak angkat untuk temankan dia..
Ni nak perkenalkan...


Anak angkat aku; Bubu namanya (sebab bulu dia kelabu :P)
Baru jer ambik tak sampai seminggu.. :)
Diberi oleh kawan aku Mieza (tenkiu Mie...i lap u)
Hehe..

So sekarang ni tanggungjawab makin bertambah...
Hari2 kena clearkan sangkar dia (tukar air minum, bersihkan litter box, bagi makan)
Main2 dengan dia...
Sampai aku sekarang ni time kerja pun masih macam boleh terbau2 makanan dia
Macam boleh bau taik dia...hahaha...

Bubu umur lebih kurang 2 bulan lebih..mix kot dia nih..bulu panjang juga..gebu..
Kalau pegang dia, rasa cam nak penyet2 dia..hahaha
Tapi oleh sebab baru lagi dengan kami, dia x berapa nak manja lagi
Pegang pun sekejap jer dia nak diam
Lepas tu mengelupur nak lepaskan diri, nak lompat2..
Pastu main pun ganas..nak gigit2 orang, nak cakar2..
Sekarang tambah 1 lagi, dah pandai nak panjat2 aku dari belakang..
Sakit ooo...time tu rasa nak tempeleng jer dia..haha..

Sekarang ni rajin la search pasal kucing bila free tu..
First time bela kucing gitu la kan...hahaha..
Excited la sebenarnya nak tengok dia membesar
Rumah busuk la sikit dengan bau makanan dia...
Tapi aku beli dah pewangi rumah untuk cover...hahaha..
Sebab Mr. Hubby komplen...kena la cepat2 cari alternatif..

Taik dia berbau time aku clearkan litter box dia jer
Masa skop tu kan...nak termuntah jugak kadang2...hahaha..
Tapi masa2 lain x berbau sebab guna pasir yang odorless
Aku x guna yang ada bau tu 
Sebab risau kalau bercampur bau pasir dengan taik dia kang pengsan aku terus! 
Hahaha..

Kesimpulannya, bukan kucing jer sedang adjust dengan persekitaran yang baru
Kami sefamily pun sama la..
Terutamanya aku la sebab aku yang banyak uruskan Bubu...
Hopefully, dia happy tinggal dengan kami...
Kami pun happy ada dia...gitu

Oklah...diakhiri dengan gambo makanan..


Ni gambo makanan yang sedap...
Haha...lapo dibuatnya..
Ni masa sambut birthday Nasrin yang ke-12 tahun pada 1 April 2015 yang lalu
Kami makan bertiga kat Restoran Big Bob, Bertam... 
Sedap dan affordable... :)
Anak kesayangan sorang tu diberi hadiah beg & kasut oleh mama & abahnya..

Oklah...nanti kita sambung lagi yer...

3 comments:

farikh said...

memula gigih ni baca pasai kucen, ujung ujung di akhiri dengan gambar makanan sedap hahaha kelaka la kak

marstories said...

Farikh: Hahaha..tu namanya entry main ambik jer gambar yang ada dalam henpon! hahaha..janji akak hupdet kan.. :P

Cik Sal said...

mula- mula gambar kucing, lepas tu gambar makanan..bestnya..:)
saya baca entri pasal korea, best! lengkap infonya :)
mesti bestkan g korea.. :)