Be My Friend :)

20 November 2014

#82: Terbuangkah?

Salam... :)


Bangun tidur hari ni, tetiba teringat kain batik sarawak yang aku beli masa pergi Kuching hari tu. Aku punya yang warna pink tu. Mana ntah aku letak. Ke dah terbuang sekali dengan sampah2 masa aku kemas bilik aku 2 bulan sudah? Aku ni fesyennya kalau mengemas, habis semua benda aku buang sekali. Huwaa...satu kerja pulak pagi tadi sambil bersiap nak pergi kerja, sambil cari kain batik tu. Memang rasa macam dah terbuang la...tapi x dapat nak terima kenyataan...dalam hati masih pujuk diri sendiri "eh tak..tak buang..mesti ada simpan kat mana2 ni"..gitu...

Sudahnya, dari pagi tadi x keruan. Asyik la teringat. Pastu sampai2 ofis, cari kat ofis juga. Dengan harapan, kot2 terbawa ke ofis pastu terlupa. Memang x la..xde kat ofis pun. Tapi sebab nak cari kat rumah tadi x sempat, terus cari kat ofis pulak...hahaha..ngok ngek! Sahih balik kerja kang aku selongkar cari lagi sampai aku penat...huhu...xperlah...kalau ada rezeki mesti jumpa kan?  

Oh..seperti yang diberitahu dalam entry terdahulu, last 2 weeks aku pergi kursus kat Langkawi. Penat giler. Pastu seminggu lepas tu aku pergi kerja jalan macam robot. Sakit kaki! Tambah2 bila nak turun naik tangga. Seksanya! Penangan dari aktiviti kursus + misi shopping kat sana la tu. Dengan backpack berat macam batu waktu balik tu...dengan orang yang berduyun2 berebut nak naik feri...dengan sesaknya masa nak keluar dari feri...Oh mai! boleh insaf dibuatnya! waktu tu la...hahaha... :P

Aku xde shopping banyak pun. Beli cekelat sikit, beli mangkuk sikit...jadi la..bajet pun kureng kan...padahal kalau x pergi Langkawi tu, hari2 biasa tu xde rasa pulak nak beli cekelat...hahaha...tapi macam pelik la kalau pergi Langkawi x beli cekelat kan? so beli la...xde la pelik dari orang...:P

Next weeks nak pergi family trip dah! yeay!! permohonan ke luar negara pun dah lulus, cuti dah apply, duit dah tukar, itinerary dah print dan dah check in flight sesiap dah.. :) counting days...lalala...nanti kita cerita lagi yer... :)

No comments: