Be My Friend :)

02 September 2014

#74: Hai...

Salam... :)

Dimulakan dengan gambar scallop masak tumis.... :)

Tak ada cerita nak cerita sebenarnya walaupun dah lama x update..hehe.. x pergi jalan2...so xde cerita la kan. Setakat aktiviti harian, apa la sangat yang nak diceritakan...pergi kerja, balik kerja, pergi kerja, balik kerja...gitu..

Oh..scallop tu sebenarnya first time dalam hidup aku try masak & rasa. Itupun sebab terpengaruh lepas tengok insta Chef Wan yang tunjuk dia tengah makan scallop kat Norway...hehe..gigih la aku cari scallop kat sini walaupun saiz macam anak scallop jer pun... kira bolehlah...hahaha...sedap rupanya scallop ni yer..ingatkan x sedap...cer try buat..hehe..

Aku nak cerita pasal raya pun macam dah outdated dah...hehe..Syawal pun dah habis kan..xyah citer la ek..bukan luar biasa pun hari raya aku...biasa2 jer macam orang lain jugak...hehe..

Oh..tapi nak update...akak yang dalam cerita kisah sedih si udang galah tu dah minta maaf kat aku 10 hari sebelum raya hari tu. Aku pun dah maafkan dia. Cuma hati yang luka, parutnya masih ada. Jadi nak berbaik2 macam dulu kala tu mungkin x boleh atau mungkin akan ambil masa yang lama la kan.. anyway..kita tutup buku kisah kat Kuching tu, dan moga x jadi dah lain kali...insyaAllah..


Gambar kat atas ni ialah kek kurma yang aku buat minggu lepas. Sejak dua menjak ni, aku jadi rajin pulak buat2 kek nih...new interest kot...ke sebab faktor umur yang semakin meningkat? hahaha...dalam 2 minggu aku try buat bengkang labu, bengkang jagung & kek kurma nih...buat 2-3 kali kalau x puas hati hasil yang pertama kali buat...practice makes perfect kan? haha..tapi kawan2 ofis kata sedap...siap mintak resepi lagi tuh..padahal aku pun ikut resepi dalam internet..hehe..

Oklah..kalau ada cerita best, aku cerita lagi...nak cerita pasal next trip pun lambat lagi...InsyaAllah hujung bulan 11 nanti...

Aku: kata bff...tapi menipu...bagusnya ada bff camtu kan?

No comments: