Be My Friend :)

02 July 2013

#34: Kisah Kursus dan Hujung Minggu

Salam... :)

Pejam celik, pejam celik dah masuk bulan Julai kan? Minggu depan dah nak start berpuasa dah pun. Aku pun semenjak dua minggu ni bizi tak ketahuan sket..hehe..tu pasal xde update. Macam minggu yang aku exam 3 hari hari tu, disambung pula dengan Kursus Pengukuhan Pasukan selama 3 hari di Hotel Hydro Batu Feringghi. Penat usah cakaplah. Dah nama pun kursus pengukuhan pasukan kan? maka aktivitinya banyak yang outdoor dari indoor. Dahlah masa tu tengah jerebu. Tak pasal2 start dari hari pertama kursus aku dah sakit tekak dan seterusnya selesema. Nak bernafas pun susah. Buat pulak aktiviti outdoor yang memaksa turun naik tangga dan berlari-lari...lagilah aku tak boleh nak bernafas..tercungap-cungap antara nak bernafas dan kepenatan..fuhh..

Paling aku tak suka ialah dari hotel nak kena berlari ke pantai...kena seberang jalan, kena naik turun tangga...adooii...nak tercabut lutut dibuatnya. Sebab dah tua kot kan..jadi stamina kurang. Nak pulak tak pernah bersenam. Tetiba dipaksa dan terpaksa berlari dan turun naik tangga memang semput dibuatnya. Tambah2 lagi kesukaran bernafas dek kerana selesema lebih memburukkan keadaan masa tu. Tapi nak tak nak kena buat juga. Hari akhir berkursus, ada explorace la pulak. Setiap group kena selesaikan aktiviti di setiap check point sebelum boleh bergerak ke check point yang lain. Pada aku, ini la aktiviti yang paling memenatkan dalam keseluruhan kursus hari tu. Turun naik tangga double dari aktiviti2 sebelumnya tu..

At the end, group aku yang last sekali sampai ke garisan penamat..haha...semua pun jalan lenggang kangkung dah masa kat check point yang terakhir. Dah tak larat tahap gaban. Aku apatah lagi...badan dah panas, mata dah tak larat nak buka pun...selesai acara penutup, balik ke bilik, mandi dan check out. Sampai jer lobi hotel ternampak Mr. Hubby tengah buat pusingan dekat depan pintu masuk hotel. Terus tak jadi nak letak beg untuk makan tengahari kat ballroom hotel kat tingkat bawah. Terus jer bye2 kat K. Ina dan bergerak ke kereta...nak balik! uwaa...

Masuk kereta, catch up sikit2..pastu terus zzzzz...tertido sepanjang perjalanan tu sampailah dah masuk kat area rumah. Demam selesema buat aku jadi letih sangat tau..terus tak sedar diri. Mr.Hubby & My daughter pun kesian tengok aku kot..sorang pun xde buat sebarang usaha nak kejutkan aku atau sembang2 dengan aku...haha...sampai rumah, terus sambung tidur lagi sampai petang...lupa terus makan tengahari dek kerana demam selesema tu..

Seminggu jugaklah suara aku ada, then xde dek sakit tekak & selesema tu. Dan akhirnya lepas dah sihat sket, last weekend sibuk pulak dengan Kejohanan Tenpin Boling Berpasukan, Piala YB. Pegawai Kewangan Negeri kat Megalanes, Seberang Jaya. Aku jadi ajk jer. Tapi dalam jadi ajk tu, sempat juga main 6 games...giler kan?...walaupun balingan ke laut jer...tapi penatnya usah cerita la...rasa nak tercabut tangan dibuatnya...hehe..balik rumah aku ngan My daughter pengsan terus...sebab dia ikut aku...jadi dia pun terpeleot sama la...haha...

Itu cerita hari Sabtu...so hari Ahad pula sesi beli kain baju raya untuk Mr. Hubby & My Fil...itupun baru nak pilih warna apa tema raya tahun ni bila dah sampai Kamdar...haha...dari rumah xde specific colour pun yang dipilih. Maklumlah...tiap2 tahun buat baju melayu...sampai boleh kata semua warna dah ada...haha...tapi magiknya, sampai jer kamdar, tak sampai setengah jam, dah selesai pilih kain untuk sefamily dan bayar...wahhh...aku sendiri pun kagum...setuju sebulat suara gitu..aku yang pilih sebenarnya...hehe...  

Itulah ajelah ceritanya...selamat berpuasa yer korang...:)

Aku: tiap2 hari mesti tertengok website airlines...pastu sesaja 'tersearch' flights...apakah?...hehe...

No comments: