Be My Friend :)

25 February 2013

#14: Aktiviti Hujung Minggu

Salam... :)

Aktiviti hujung minggu aku.... :0


Pagi Sabtu hari tu gigih la aku masak nasi lemak walaupun cuma tinggal berdua jer...haha..saja jer sebenarnya...lagipun dah lama dah x masak nasi lemak tapi kan nasi lemak simple jer la iaitu menggunakan bahan yang sedia ada kat dapur tu aje... malas dah nak keluar pergi kedai beli timun untuk melengkapkan bahan nasi lemak... nak keluar depan rumah ambil daun pandan pun dah malas...haha...ni namanya malas dalam rajin yer kaedahnya! haha...jangan ikut perangai aku ni tau!...not good! :P


Oleh kerana kenyang makan nasi lemak pagi tu, untuk makan tengahari, aku & my daughter kuar lambat sikit ke McDonald dekat dengan rumah. Dekat2 pukul 2 petang kot baru kami sampai kat McD tu..hehe..sempatlah sidai kain dulu sebelum keluar rumah...Kami cuba burger baru McD...burger daging + telur.. dan tambahan strawberry sundae untuk my daughter tu...seronoklah dia...


Balik dari McD, terlebih rajin pulak...jadi buat lukisan baru kat seluar jeans anak aku pulak sebelum dua2 beranak tertido...hehe...Mr. hubby pula selamat sampai ke rumah dari Pulau Pangkor sebelum Maghrib...alhamdulillah...untuk makan malam, kami makan kat luar jer... :)


Dan sagu gula Melaka ni aku buat untuk makan petang di hari Ahad...sedapnya...ada tinggal sikit lagi dalam peti ais...balik karang nak habiskan... :)

So itu jer la kot aktiviti hujung minggu aku...ikut hati ni, dah gedik2 dah nak pergi jalan2...atau pergi backpacking lagi...tapi memandangkan baru awal tahun kan...fulus pun lupus @ x tau nak korek kat mana...so kenalah menabung dulu jawabnya...haha....xper3...sabar tu separuh dari iman kan?!...:P

Dan tadi, poslaju yang ditunggu2 dari mphonline.com pun sudah selamat tiba ke pangkuan....



Di dalamnya ada 2 buah buku ini yang dibeli secara online minggu lepas...yeay! satu, novel dari penulis kegemaran aku, Nora Roberts & satu lagi Berlitz Pocket Guide ke destinasi yang terpaksa dirahsiakan terlebih dahulu (itu semua poyo!)...haha...sekian.. :)

No comments: