Be My Friend :)

29 February 2012

#8: Senarai semak

Sepanjang 2-3 minggu ni korang buat apa? hehe.. aku pergi kursus..tiap2 minggu ada kursus..serius nih! hehe..dah admin soh pergi..pergi jer la..untung apa awal2 tahun dah dapat 4 hari kursus dah.. :) hehe..alah..kursus pengucapan awam & kursus integriti/komunikasi..ok la tu kan..minggu ni xde kursus. bagi can kat orang lain pulaklah..asyik2 aku jer..kang jadi isu pulak kan?..

Last friday pulak aku ada game bowling antara group yang dianjurkan oleh office aku. Lama betul dah tak main bowling. Masa diorang tanya sama ada aku nak main bowling wakil group aku (kumpulan hijau), aku cam berbelah bagi jugak sebab aku ni pergi balik kerja naik motor. Game tu pulak di Bayan Baru (pulau), malam pulak tu...kang takut pulak nak balik ke rumah kalau dah tengah2 malam. Lepas fikir punya fikir punya fikir...aku pergi jugaklah main bowling tu..xperlah..kena gak bagi sokongan moral pada kumpulan aku..hehe..tapi sebab otak asyik fikir macam2..main pun macam hampeh ajelah..nak bagitau berapa point aku dapat malam tu pun aku tak sanggup..hehe..biarlah rahsia..kaedahnya! :P

Games habis lebih kurang pukul 10.50 mlm..alamak..aku ni risau sebenarnya sebab nak naik jambatan memalam plus jauh juga nak sampai umah aku kat kepala batas nun..tapi macam mana pun nak kena balik rumah jugak walaupun ada member ofis yang offer aku tido umah dia jer. Dalam hati menyesal pegi main games tadi sebab nak balik jauh sorang2 dan malam2 ni bukanlah keputusan yang bijak! huhu..setelah mendapat tunjuk arah macam mana nak keluar dari tempat main bowling ke jambatan dari member ofis, aku pun gerak keluar dengan yakinnya. Hentam jerlah..insyaAllah jumpa jalan..hehe..

Alhamdulillah..jumpa jalan pulang..first time bawak motor atas jambatan..selama ni aku naik feri jer sebab x berani. Tapi sebab dah xde pilihan..terpaksa jugaklah..bawak laju2 sambil mulut x berhenti baca ayat kursi dan al-fatihah..non-stop!..sebab aku takut ada hantu yang tumpang motor aku pulak nanti..hehe..dahlah motor aku tu baru jer repair sehari sebelum tu..huhu..mintak simpang..aku ni penakut tapi saja buat2 berani..hehe..dan alhamdulillah..aku sampai di rumah dengan selamatnya tepat pukul 11.15 mlm..25 minit! kagum tak? haha...aku pun tak perasan..tapi kesimpulannya..aku insaf...lepas ni xmo buat lagi dah lawak antarabangsa macam nih sebab bawak motor sorang2 tengah malam adalah menyeramkan..huhu..sekian..

Minggu ni pulak xde apa2 aktiviti..so macam biasa jer tapi minggu depan ada plan besarrrr punya! hehe..aku nak pegi jalan2! yey! hehe..makin dekat makin berdebar pulak rasanya..sebab trip ni dah dirancang laaamaaa..dulu..hehe..since bulan 11 tahun lepas..beli2 jer tiket terus teruja x ingat..searching, planning & seterusnya prepare barang2 yang diperlukan and sampai sekarang still checking sama ada ada x barang yang i might need tapi belum ada..gitu..excited!

Kenapa teruja sangat? sebab inilah first trip yang aku rancang sendiri dengan dibantu oleh sorang kawan aku. Bermula dengan minat dan seterusnya menjadi angan2 kosong jer sebenarnya...dan lepas tu jadi cita2 yang hendak dicapai setelah mendapat sokongan dari member yang berkongsi minat yang sama juga.. gitu..Moga Allah permudahkanlah semuanya nanti.. InsyaAllah..nanti aku update yer.. 

No comments: