Be My Friend :)

13 September 2011

anak angkat

lokasi: dapur umah mak

situasi: tengah masak :)


Adik: Along...ada x along terfikir nak ambil anak angkat?

Aku: huh? (buat muka pelik)

Adik: xdelah..Ein (nama adik aku) dah jenuh cari keluarga angkat untuk Noni tapi xde sapa yang sanggup...

Aku: keluarga angkat untuk Noni?

Adik: ha'a...Ein dah x boleh jaga dia dah. Nanti warden marah (adik aku belajar kat kolej di Ipoh)

Aku: Noni mana nih? (dah bertambah konfius)

Adik: alah Along nih... hamster Ein la kat depan tu la... namanya Noni...

Aku: ooooohhh....Noni tu hamster la yer...ingatkan anak sapa la tadi..tengoklah dulu macam mana yer Ein..sebab Along geli nak pegang dia...

Adik: apa nak gelinya..dia baik la Along...

Aku: nantilah along fikirkan..huhu..

itu hah Noninya.. hamster putih. siap bagi rumahnya sekali. akhirnya aku bawak balik jugaklah si Noni tu ke Penang sebab anak aku tu suka sangat main dengan dia. tapi aku x kata nak bela sampai bila2 so still dalam tempoh percubaan la sebab aku ni bukan apa, selama ni x pernah pulak aku terfikir nak bela pet kat rumah sebab takut akan menyeksa binatang jer. nak2 pulak hamster ni sebab aku geli betul nak pegang sebab hamster ni betul2 macam tikus kan...cuma ekor jer pendek. tapi sebelum balik hari tu mak aku soh aku beli lagi sekor hamster tu buat teman si Noni ni. kesian la kan sekor2 dia jer dalam tu. sudahnya setelah gigih mencarinya di pekan, aku beli sekor lagi hamster betina warna kelabu buat kawan Noni. tengah mood raya sibuk2 la cari hamster..hehe..pastu suka2 hati pulak namakan dia Lili.. hehe.. so sekarang jadi rutin pulak, hari2 bagi makan..pastu seminggu sekali tukarkan habuk kayu dia dan juga mandikan budak dua tu.. x pasal2 tambah lagi 2 anak aku..haha..eh..tadi kata geli kan?.. geli la.. aku pegang diorang lepas pakai sarung tangan la.. :P.. mr hubby pun geli juga. memula tu dia x berapa nak menyokong la bawak hamster ni balik rumah tapi sekarang ni aku tengok dia pun rajin duduk tepi sangkar tu tengok budak2 tu..hehehe..

3 comments:

Naja said...

tak kenal maka tak cinta.. selamat datang noni dan lili ke dalam kuarga rini.. moga murah rezeki anda sekeluarga.. hahaha. entry hang ni kelakar ok! :)

Laxmi said...

hahah comeinyerrr entry hang ni rini.. RINI, NONI, LILI.. wahh sgt menarik nama2.. wakkakak..

marstories said...

naja:..haha..dah kenal tapi x cinta2 jugak..camana? hehe..2-3 hari sudah siap kena gigit2 sayang lagi dgn si noni tu...hampeh..cam rasa nak picit2 pun ada.. :P

lax: haha..nama hanya sekadar kebetulan..noni tu adik aku yg bagi nama.. lili tu pulak sebab anak aku nak boh nama LILIMO sebenarnya macam karektor kartun kat tv tuh..tapi panjang pulak nak panggil dia lilimo..tu yg jadi lili tuh..hehe.. :P