Be My Friend :)

19 June 2011

akhirnya

last friday merupakan hari yang paling penting dalam kehidupan aku sebagai student. Final exam result for my final semester. dari malam khamis aku dah berdebar2 since tengah malam tu result telahpun diemel kepada pelajar dan my friend pun dah hantar sms mengatakan result dah ada dalam emel. so gigihlah aku try masuk ke emel rasmi starting 12 a.m..tengah malam tu.. tapi cuba punya cuba, aku x boleh nak masuk pun emel rasmi kerajaan negeri pulau pinang. aku still x putus asa and still trying until i decided to give up apabila jam telah menunjukkan pukul 1.40 pagi. frust dan mengantuk memaksa aku memujuk diri supaya tidur dulu dan check the result on the next day. tapi tidur pun jadi x lena. aku sangat susah hati sebenarnya. since inilah detik yang paling penting pada aku. kalau x pass mana2 subjek, x pasal2 kena ulang lagi subjek tu next sem and again kena ulang pegi shah alam lagi..omg.. inilah yang paling aku x sanggup...apatah lagi kalau subjek yang fail tu ialah tesis...so subuh tu bangun pagi paling senang dan cepat kot..haha..my hubby x payah susah nak kejut macam selalunya..hehe.. dia pun x tau lagi yang result akan keluar hari tu sebab aku x nak bagitau dia lagi sehinggalah aku tahu result aku tu macam mana. biar aku berdebar sorang2 sebab kalau dia tahu dan turut berdebar juga, for sure akan memberi tekanan yang lagi hebat pada aku kot...haha..

so aku keluar awal dari rumah pagi tu...memang x sabar nak sampai ke pejabat. tapi malangnya, feri lambat pula hari tu..bahagian motor beratur punyalah panjang sebab hanya 3 feri jer beroperasi pada pagi tu. aku pulak bayar jer tambang feri dah x boleh gerak dah..masa aku sampai dah jem sehingga tempat bayar tambang feri. gila. x pernah lagi sepanjang aku bawak motor 6 tahun ni stuck sampai ke tempat bayar tambang tu. so the movement was very slow...fuhh..sakit jiwa...akhirnya sampai juga ke pejabat walaupun dah sangat lewat dari yang sepatutnya. sampai jer tempat aku, terus aku on komputer dulu..mujur bos dah pergi mesyuarat. sementara komputer loading, jantung dah berdebar x tentu hala..haha..dan terus masuk ke emel rasmi. dah boleh masuk...fuhh lega and ternampak notis yang dihantar oleh pusat komputer negeri yang laman web rasmi memang ditutup dari jam 9 malam hingga 7.30 pagi disebabkan serangan hackers ke atas laman web rasmi kerajaan. so kira nak prevent daripada kena hack jugak la tu. dan dah ternampak emel result yang telah dihantar oleh pihak uitm. fuhh...cepat2 aku click tajuk. elok dah terpampang result, aku scroll dulu sampai nampak bahagian status yang tulih 'LU' pada setiap subjek. aku ambil 5 subjek untuk final sem nih. alhamdulillah.. dah nampak 5 'LU' kat situ secara berturut.. so maknanya dah lulus semua subjek. lepas tu baru tengok ke kotak yang lain..gred dan cgpa..dan alhamdulillah... gred dan cgpa juga baik.. boleh la kalau aku katakan, inilah result terbaik aku sepanjang 9 semester di uitm and even the best result kalau nak dibanding sejak zaman poli hingga la ke zaman uitm ni.. and the most important is aku dapat "A" for my thesis...yey!... alhamdulillah..so sekarang ni cuma nak tunggu konvo ajelah lagi..hehe..jadi aku ambil kesempatan ini nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang menyokong aku selama ini terutamanya kepada my mr hubby dan my daughter yang sangat understanding, my lovely sisters (na, nerah & farah) yang banyak membantu kak long deme nih, my parent, my parent in law, sepupu2, kawan2 poli dan semestinya to kawan2 sekelas di uitm yang sama2 berusaha dengan penuh payah hingga ke tahap ini..serta semua yang memberi sokongan.. terima kasih :) ucapan macam dapat award pulak kan? hahaha..tapi ini kira award aku la kan setelah berusaha bertahun2 kan..terima kasih Ya Allah..alhamdulillah..

8 comments:

TiNiE said...

TAHNIAH RINIE!!!
m happy for you...bestnya.... :))

marstories said...

thanks tinie..hehe..memang besar maknanya dan mahal harganya bagi aku sebab memang susah giler kalau nak diingatkan kembali cabaran2 sepanjang 4 1/2 tahun nih..namun akhirnya berbaloi..:)

BurBerry said...

tahniah ye kak rinie..i'm proud of u..hehehhe..thesis berry pending lagi..msih TL...kena tunggu by july baru tau kena betulkan or leh grad..doakan ye kak rini

BurBerry said...

tahniah kak rini...berry tumpang gembira..i am proud of you

BurBerry said...

tahniah ye kak rini...berry tumpang gembira..

marstories said...

hehe..berapa kali tahniah nih berry..haha..terima kasih..kak rinie pun doakan moga2 berry pun lepas tesis berry tu..insyaAllah..don't worry too much..lepas tu.. :)

BurBerry said...

tuelah kak rini..sory terlebih sudah..happy sngat tue..heheheh..doakan ye kak rini

marstories said...

hehe..xper..insyaAllah tu..boleh kita konvo sekali.. :)