Be My Friend :)

11 April 2011

kucing 2

dulu2 aku ada cerita pasal kucing kat umah aku kan?..so sekarang ni setelah beberapa kucing telah diblacklistkan atas macam2 sebab terutamanya kalau kucing tu suka kencing motor aku, so tinggal 3 ekor jer kucing yang selalu lepak kat umah aku ni. ni kucing jiran2 la, tapi aku x tau jiran yang mana..hehe..nampak sgt x bermasyarakat kan? hehe :P.. 3 ekor kucing ni, kucing anak beranak..means, mak bapak kucing ngan anak dia... semua sama kaler.. jom tengok gambar diorang..




yang first ni namanya kelemboi..my hubby yang boh nama tuh..aku pun xtau kenapa dia boh nama gitu..heheh..oh yer.. walaupun ni bukan kucing yang kami bela, yakni kucing orang lain, tapi sebab diorang ni suka lepak kat umah kami dan kami memang bagi makan hari2 kat diorang ni, so kami suka ati jer boh nama kucing2 ni..hehe..saja la, lagipun senang nak panggil kan?.. kelemboi ni daddy la.. yang mummy kucingnya, x datang pulak 2 hari nih.. kenapa ntah.. yang mummy tu kami panggil dia 'cik su'.. sebab mula2 dia suka datang lepak kat umah kami tu, kami ingatkan dia bisu..hehehe...sebab langsung x dengar suara dia mengiau..nak makan pun diam jer...x berbunyi..so kami ingatkan dia bisulah.. sekali dah lama2 dalam 5-6 bulan camtu barulah dengar suara dia...baru tau yang dia x bisu sebenarnya..cuma dia pemalu kot..hahah..so nama dia kekallah 'cik su' gak sampai sekarang.. kaler sama gak ngan kelemboi tu..cuma ekor dia kembang sket cam kucing siam..




ha..yang ni anak kelemboi dan cik su.. kami panggil dia 'jiji'.. hahaha..suka ati jer kan?.. nama tu aku ngan anak aku yang bagi.. my hubby nak letak nama lain..tapi kami dua berkeras gak nak panggil dia jiji..hahah..nasiblah..jiji ni jantan.. warna sebijik macam kelemboi kan?.. tapi bezanya, ekor kelemboi pendek jer.. si jiji ni pulak ekor dia panjang...selalunya kalau kami balik kerja, diorang ni terkedek2 la datang berkejaran...terutamanya kalau nampak my hubby...kami pun takat bagi makan jer dan kucing2 ni pun hanya dibenarkan berada di luar rumah jer..x boleh masuk dalam rumah..taknak biasakan. selagi x buat perangai, ada la makanan...kalau buat perangai, memang harapan nak blacklist tu cerah la jawabnya macam yang dialami oleh kucing terdahulu, si itam dan si boboi..heheh..

No comments: